23 januari 2008

Liten rapport från mig


Så kommer här några rader från min horisont.
Jag är mycket dålig på att skriva i bloggen just nu.
Jag är faktiskt dålig på det mesta för tillfället.

Sjukskriven har jag varit sedan i fredags.
(Se där - dålig på det sättet också)
Imorgon ska jag jobba igen.
Idag hade jag min lediga dag och har varit hos tandläkaren.
Jag hör till dessa som fasar för att gå till tandläkaren. Till stor del beror det på den tandläkare som var här när jag gick i skolan.
Hon kunde dra ut både två och tre tänder på en gång när man var där.
Lagade utan bedövning varje gång,
eftersom hon var dålig på att bedöva.
Dessutom stank hon alltid gammal rök.
Inte trevligt alls alltså.

Nåväl - de senaste åren har jag haft lite olika tandläkare
som alla varit/är bra.
Jag har problem med mina tänder
efter de kramper jag hade när jag fick cellgifterna.
Då bet jag liksom loss några av tänderna som nu är lösa.
Jag har dragit ut några som satt längst in men nu är det problem med en tand som sitter lite längre fram i munnen. Ännu sitter den kvar och ska så få göra ett tag till.
Tandläkaren var nöjd med mina tänder för övrigt
- jag gör så gott jag kan.
Nu har jag varit där och ska inte dit igen förrän till hösten någon gång.
Alltså kan jag slappna av nu. :-)

För övrigt har jag inte så mycket att skriva om.
Mina tankar finns just nu mest hos flera av er bloggvänner som har det svårt. Även andra vänner och bekanta finns med i mina tankar.
När jag säger, eller skriver, att mina tankar finns hos er så menar jag också att jag har med er i mina böner.
Hoppas att ingen tar illa vid sig av att jag gör detta.

Imorgon ska maken till Skene lasarett igen för den sjätte elkonverteringen. Det verkar hopplöst det där med att få bort flimret.
Om det inte fungerar denna gången heller så blir det troligen en operation istället.
Vi får väl ta en sak i taget.
Som vanligt ska jag köra honom dit
eftersom han inte för köra hem efter narkosen.
Det brukar stämma ganska bra med mina arbetstider. Han ska vara där klockan 8 så vi åker hemifrån 7.15,
sedan hämtar jag honom vid 14-tiden igen.
Imorgon åker vi nog till Skene Järn också.
Det är några saker vi har tänkt handla.

Vädret då?
Varierande dåligt kan man beskriva det.
Just nu är det någon plusgrad och "slaskhalt" ute på vägarna.

Jag har plockat årets första videkvistar
- det finns fler att plocka från en vindfälld videbuske.


2 kommentarer:

Eleonora sa...

Ingela vad du berättar trevligt även om det så var otäcka tandläkarbesök! Skönt att det nu är avklarat för detta halvåret. Jag ska gå om en vecka, men troligen blir det bara att tandläkarn får ta bort tandsten.

Hoppas allt går bra med makens sjukhusbesök. Det är jobbigt när man inte får vara frisk - hoppas verkligen det ordnar upp sig.

Nu får du lova att slå ner på din arbetstakt, så att du inte blir sjuk igen.

Så underbart att du plockat videkvistar redan - våren kommer nog tidigt i år - om det inte blir bakslag med snö i april!!

Ha det gott och kram vännen

Anonym sa...

Tack...säger jag som tacksamt tar emot alla förböner jag kan få :)