03 februari 2008

Några ord från Bollebygd


Som nyss skrivet - här kommer några ord från mig här i ett "snöhagelregnblåsigt" Bollebygd.
Visst är det ett otroligt väder vi haft/har!

Jag är på bättringsvägen kan jag tala om.
Tack för era ord via webb och mobil.

Idag har vi varit i Borås och införskaffat en "sodastreamer".
Nu kan vi fixa till "bubbelvatten" av samma råvara
som Stenkulla använder sig av.
Vi har varit på väg att skaffa en "streamer" vid minst tre tillfällen under december och januari.
Idag bestämde vi oss för att verkligen göra slag i saken.
Naturligtvis har vi använt den - och resultatet blev bra.
Det kommer att bli en hel del bubblande vatten i ftramtiden.

Vi passade även på att hälsa på barnbarnen och hade också köpt med oss semlor dit, det är ju Fastlagssöndagen denna söndag.
På tisdag är det fettisdagen - sedan börjar fastetiden.
Semlorna var verkligen uppskattade - av alla!
Söndag morgon åker de till Branäs för att åka skidor.
Albin, 6 år, och Anton, snart 5 år, älskar att åka i backarna där i Branäs.
Vi har fått se film när de åkte förra året och det gick jättebra.

För övrigt har jag inget att skriva om härifrån Bollebygdsfronten.
Snart återkommer förhoppningsvis blogg- och datalusten igen -
då blir det väl mera skrivet här hos mig.

Jag hoppas att ni alla ser till att göra era dagar så bra ni kan.
Livet är det som pågår här och nu.

4 kommentarer:

Eleonora sa...

Så glad jag blir att du är bättre och att du orkar med att skriva. Det låter fint - besöket hos barnbarnen - och att ni hade tagit med semlor. Kan inte göra annat än succé!

En skön och fin söndag hoppas jag att du får. Fortsätt att sköta om dig så du blir helt återställd. Kramar till dig vännen

Anonym sa...

Det låter bra att du är på bättringsvägen!
jag hade glömt att det är Fastlagssöndagen idag....får fixa semlor till tisdag istället!
Ha en bra söndag!

Elisabeth sa...

Vad bra att du är på bättringsvägen! Men är ditt blodtryck fortfarande lika högt? Det lät lite väl högt, tycker jag!

Dina rader hos mig... och ord från en vacker psalm... de betydde mycket! Tack, vännen...!

Anonym sa...

Hoppas allt är ok med dig Ingela! Det har varit lite tyst så man börjar undra...
Kram