04 mars 2008

Några tisdagsrader


Nu är det tisdagskväll och jag har tittat på "Bygglov" i TV4.
Kul att se på tycker jag.
Får man skafferi med glasdörrar måste man verkligen kunna hålla ordning där inne. :-)

Helgen som gick - vad blev det med den?
Jo då, den var bra för oss.
Lördagen läste jag ju ut boken som bekant.
På söndagsförmiddagen kom A och barnen hit.
Nu hade de varit friska en vecka efter att alla haft maginfluensa.
Jag åkte till kyrkan på högmässan.
När jag var hemma igen hade A skalat potatisen som vi skulle ha till älggrytan som jag lagat på söndagsmorgonen. Barnen lekte kurragömma runt om i huset.

När vi skulle äta ville inte äldste pojken äta, han var inte hungrig.
Glassen åt han också bara lite av, han sa att det kändes som han skulle spy - men skrattade lite när han sa det.
Efter en stund skulle de åka hem och pojkarna gick ut.
Strax kommer lillebror Anton in och berättar att Albin hade kräkts där ute.
Ingen större fara verkade det som.
De åkte hem och jag ringde sedan till dem för att höra hur det var.
Albin hade tydligen fått vinterkräksjukan. han hade kräkts flera gånger på kort tid.

Nu började ju vi direkt fundera på om vi skulle få det, eller när vi skulle få det rättare sagt.
På måndagsmorgonen pratade jag med dem och han kräktes fortfarande med någon timmas mellanrum.
Min mage blev i uppror och jag fixade en massa saker innan jag skulle bli liggande i badrummet.
Så pratade jag med en sjuksköterska och när hon fick reda på att han kräkts ute och att jag inte varit nära honom efter det så var hon säker på att han inte smittat oss.
Då kändes det bättre.
Men jag tänkte på att de nu skulle gå igenom en pärs med magsjuka igen. Pappan i familjen fick det på måndagskvällen.
Idag var Albin pigg igen och hade ätit frukost och lite annat när jag pratade med dem på förmiddagen. Hoppas att de andra klarar sig, jag ringer dit imorgon så får jag veta.

Denna veckan skulle A börjat jobba igen efter föräldraledigheten. Inskolningen på dagis har ju blivit lite "hattig" på grund av sjukdomar. Men det är samma dagis som pojkarna är på så den lilla känner till det redan. Dock inte att mamma åker iväg och inte kommer förrän på eftermiddagen igen.

Igår jobbade jag hemma eftersom jag inte visste ifall jag höll på att bli sjuk och kanske kunde smitta någon.
Idag har jag varit iväg och jobbat, samt äntligen fått klippt mig. Det var verkligen på tiden för håret var hemskt.

Imorgon, onsdag, är jag ledig och har fixat sopsäckar att plocka skräpet i. Det skräp som ligger nere i dalen och efter vägen där jag går med hunden. Jag blir ledsen och trött på att se det så nu ska det bort.
Här har ju jag bott sedan 1957 och jag vill inte se det så nedskräpat.

Kanske jag tar något foto, före och efter vet ni.

Detta blev väldigt "familjemässigt" men ingen måste ju läsa om man inte vill.

Lite annat också.
Vädret till exempel.
Mycket sol, lite kylig vind, några omgångar snöyra.
Detta var en sammanfattning av tisdagens väder hos oss idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men stackarna så jobbigt med magsjuka igen...Jag lider med dom. Hoppas du klarar dig!

Jag såg också Bygglov och funderade på samma sak som du - tänk vad man måste hålla fint och prydligt i hyllorna när allt är synligt. Men tjusigt blev det i flickans kök!

Den där dalgången har du pratat om tidigare, kunde inte kommunen komma och göra något? Operation dagsverke?

Ha den bra dag - ni har säkert kallt som vi, -5 grader. Men det blir säkert soligt och fint!