05 mars 2008

Städidiot?


Jaha, nu har jag gjort nytta idag.
Äntligen fick jag plockat upp ölburkarna, flaskorna och en massa annat skräp som låg utamed min vanligaste hundpromenadväg.
Två halvfulla stora sopsäckar blev det.

Jag fick motion och frisk luft under de två timmar som jag klättrade i slänter och klängde på nedfallna träd. :-)

Nu har vi några cm blötsnö som snart kommer att regna bort.

Imorgon, torsdag, ska jag och några fler från församlingen till Göteborg och lyssna på ett föredrag.
Vi tar tåget, det kan vara trevligt istället för bilen och en massa köer.

Efter mitt skräpplockande satte jag mig vid brasan och läste klart en bok av Kristin Hannah.
Jag tycker om hennes böcker. Hon skriver om sådant som fängslar mig.
Denna boken heter "Angelas dotter".

En sak till.
Med posten idag kom det ett brev till mig med tre trisslotter i.
Det var vinst från ett korsord som jag skickat in. :-)
Dock - det blev ingen vinst på lotterna.

Imorgon ska jag upp tidigt, så nu är det läggdags för mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktig du har varit! Du gick inte bara och funderade, du gjorde slag i saken, jag är imponerad.
Ha en bra kväll och tack för ditt sms med födelsedagshälsning!
Kram

Hedgren sa...

Sån tur att det finns såna som du! Och sån otur att det finns såna lortgrisar som skräpar ner vår natur!
Har en Kristin Hannah i bokhyllan, "Fjärran stränder", men har ännu inte läst den.

bollebygdsbo sa...

Läs den boken, jag tycker att den är bra. :-)