27 mars 2008

Solig torsdags förmiddag med lite snöyra


Sitter och tittar ut genom fönstren och ser att solen lyser.
Men det är inte bara roligt att se detta eftersom fönstren är otroligt smutsiga just nu.
Jag tror att jag hinner tvätta av dem innan jag ska iväg och jobba.

Annars är jag trögstartad som vanligt just nu. Kommer inte igång med något alls, troligen beroende på att min energi försvinner till så många jobbiga tankar.

Nu ska jag se till att få fönstren fixade innan jag duschar och ger mig iväg för att förgylla några timmar för flera av de boende på Bollegården. Gudstjänst och kyrkkaffe är omtyckt - det vet jag.

Hoppas att solen skiner på er andra också, kanske någon solstråle når in i ett sorgset hjärta också.

Uppdatering:
Vädret blev sämre under den stunden då jag tänkt putsa av fönstren - så det blev inget av med det.
Nu är det dags att duscha och göra sig iordning för dagens jobb.

4 kommentarer:

Eleonora sa...

Så ledsen jag blir att höra att du mår dåligt pga viss omgivning. Hoppas du snart får hjälp och kan tala med kontaktpersonen i Göteborg. Har svarat i ditt tidigare inlägg.

Fönster - tala inte om det - jag kan snart inte se ut genom mina, men jag är glad ändå!! Det betyder ju att jag har ögon att se med, kan notera smutsen och förhoppningsvis åtgärda det hela när vädrets makter tillåter/när gatukontoret har sopat upp all sand och mina händer orkar med uppdraget!! hihi

Kram söta vän och allt gott önskar jag dig

Anonym sa...

Kära vän, hoppas det löser sig, du behöver bli av med alla jobbiga tankar. Eftersom du har magkatarr har du kanske "stoppat" ner bekymren i magen?
Jag brukar göra så....magen svider när det har varit för mycket omkring.
Hoppas du får tid till samtal och får hjälp!

Fönster....vet du vad jag har börjat med! Jag beställer fönsterputsning 2 gånger om året. Det kostar 500:- för min lägenhet och jag har MÅNGA fönster.
Jag tycker det är underbart och unnar mig den lyxen. Dessutom är 6 fönster åt baksidan som man måste ha stege och putsa från utsidan...och alla rutor måste öppnas...totalt har jag 14 x 4 rutor måste putsas.
Och det är "bara" en lägenhet!

Kram!

Elisabeth sa...

Ingela... jag önskar att jag kunde vara samma stora stöd som du är för mig!

Idag hade du lämnat ett så fint och varmt meddelande på min röstbrevlåda - vet du hur glad jag blev? Jag sitter här och ler bara när jag tänker på det... din så så så varma omtanke om andra, trots att du själv har sår som behöver få läka... ja, bara en människa med mycket kärlek kan göra så! Å jag önskar verkligen att jag får, och kan ge dig detsamma tillbaka!

En kram fylld med värme till dig... tack, Ingela för att du finns!

Var rädd om dig...

Ps. Jag kunde inte svara när du ringde... jag var på ett låååånngt möte!

Eleonora sa...

Vilken tur du hade att regnet kom så du slapp putsa fönster!! Ser att jag skrev om fönster sist också, men men ... Glad Vår i alla fall och kram