29 december 2008

Trevlig mellandag


"Denna dagen ett liv" sa farbror melker i en av Saltkråkefilmerna.
Likadant kan jag säga om denna måndag - och verkligen mena det.

Efter frukosten skulle maken och jag åka till Skene.
Han skulle ta några prover och jag ville handla lite fler av de där värmeljusen som jag köpte den 23 december.
Precis innan vi åkte kom Fred och hans mamma hit.
Hon ville ha lite hjälp med att lära sig sticka.
G följde med henne till Nedergårdens garnbutik medan vi åkte iväg på vår lilla tripp.

Efter vägen både till och från Skene kollade vi utefter vägkanterna om vi kunde hitta den navkapsel som jag troligen tappade dagen före julafton. Vi såg några stycken olika, men ingen som stämde med de vi har.

Hemma igen fikade vi tillsammans och hade trevligt.
Fred har kommit in i den där härliga åldern när han börjar bli medveten om både sig själv och oss andra.
På onsdag är det en hel vecka sedan jag träffade barnen A - saknar dem. kanske de kan komma någon gång framåt helgen. Hoppas kan man ju. :)

Imorgon tisdag ska vi på 65-årskalas. En av makens systrar fyller år.
Vi köpte present till henne idag.


Inga kommentarer: