27 januari 2009

Allt väl



Kan meddela att dottersonen är frisk och kry.
Enda menet lär vara en bula i pannan.
Ska se efter själv imorgon, på min lediga dag. :)

Veckorna som gått nu har jag haft fullt upp.
Efter helgen verkar det lugna ner sig lite grand och bli tid över till "normalsysslorna" också.

Är hemma just nu och har några timmar ledigt.
Idag har det blivit mycket promenerande. Säkerligen nyttigt om man inte har ont i sitt knä. kanske det är nyttigt i alla fall - får hoppas det.

Varför använder jag apostlahästarna så mycket idag då?
Bilen är på verkstad, och eftersom jag lämnade den i morse klockan 7 tog jag med hunden för att han skulle få sin morogonrastning.
När vi kommit hem duschade jag innan det var dags att gå upp till prästgården. Efter utvecklingssamtal och lite annat var det tid att promenera fram till 11-kaffet på Utposten.
Sedan hem och äta lite, vila en stund och nu väntar jag att de ska ringa och säga att bilen är klar att hämta. Då får Mattis följa med igen.

Klockan 16.30 ska jag börja jobba igen. Är väl hemma efter halv nio någon gång.
Ska alltså bli skönt med en ledig dag imorgon.

1 kommentar:

Eleonora sa...

Först - vilken tur att det inget fel var på lille Fred! Det är ofattbart vad små barn kan klara av. Han är nog snart piggelin igen.

Sedan - grattis till din bärbara, Det måste kännas härligt att ha en väl fungerande dator och som du dessutom lätt kan ta med dig.

Du låter så mycket gladare och piggare att det är fantastiskt roligt att höra. Kanske städade du ut all ångest och oro med föräldrarnas lägenhet. Du låter så till freds med livet och med ditt arbete. Det är underbart att höra!

Ha det nu så gott kära du och kram