25 januari 2009

Kärlek - oro - glädje - lycka



Denna överskrift stämmer in väldigt väl på mitt liv - min familj. Igår tänkte jag på hur lyckligt lottad jag är. All kärlek som jag har, och så många att slösa den på.

På kvällen fick jag även känna av oro, som ju beror på att man har så många kära.

Telefonen ringde, maken svarade. Kom sedan ner och berättade att det var dottern i Göteborg som talat om att de var på Östra Sjukhuset med sonen. Han hade kastat sig bakåt från mammas famn och ramlat i badrumsgolvet - slagit huvudet. När de ringt sjukhuset och fått besked om att de skull komma la de Fred i vagnen och promenerade ner till Östra eftersom de bor nära. Fred kräktes två gånger och läkarna sa att han hade en lätt hjärnskakning. Fred och mamma har varit kvar på sjukhuset under natten. För en stund sedan ringde K hit och sa att de var på väg hemåt igen. Röntgenbilderna visade inget och alla andra prover var OK. Eftersom den lille troligen har lite ont i huvudet skulle han få en alvedon när de kom hem, så som läkaren hade ordinerat.

Det där uttrycket om att "man har hjärtat gående utanför kroppen" när man fått barn - ja det stämmer precis lika bra när det gäller barnbarnen. Med all glädje och lycka följer också oro för alla dem man älskar så högt. Varje dag tackar jag för att jag fått denna lycka att ha en älskad familj.


Strax ska yngsta dottern köra till Göteborg för att träffa Fred och de andra. Hon ska ta vägen om Allum för att kanske kunna använda sitt presentkort. Imorgon tar hon bilen till en anställningsintervju utanför Fjärås. Hoppas att det faller väl ut och hon kan få jobbet.

Trots att det är söndag, = vilodag, ska jag ta ner julgardinerna och sätta upp mina favoritgardiner igen. Även i vårt sovrum vill jag ha annat än julgardiner nu. Ljusslingorna ska även de bort nu. Julen är över tycker jag, trots att det finns viss tradition om att julen inte är över förrän vid Kyndelsmässodagen.

Följande vecka lär bli lika intensiv som den vecka som just passerat. En hele del möten och "träffar" är planerade. Ibland blir det väldigt mycket "kaffe/te och smörgås" känns det som. Inte menat som gnäll eftersom jag tycker väldigt bra om mitt jobb. :)

Färdigbloggat just nu - återkommer kanske senare.

Hälsningar från ett grått, men regnfritt Bollebygd

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att lille Fred kan åka hem med mamma idag.
Förstår att du och maken var oroliga!

Ha en bra söndag, det låter trevligt att byta gardiner, så lyckat till!