01 april 2009

Tisdagssammanfattning


Tisdagens födelsedagsfest blev lyckad på alla sätt.
Väldigt skönt att ha klart med borden och bordsdekorationen redan dagen innan.
Vi var 5 stycken som hjälptes åt under 8 timmar.
75 personer hade vi dukat till.
Det blev fullsatt, förutom på två platser - kräksjukan hade drabbat en av jubilarerna.
Goda landgångar och gott kaffedopp från bagaren här i Bollebygd.
Underhållning av Kent Pettersson från Hindås.
Vackra blomsterarrangemang från Alfredssons blommor/Interflora här på orten.
Alla trivdes och var nöjda.
Vi som jobbat, jag och fyra ideella, var trötta men också nöjda med dagen.

På vägen hem åkte jag och lämnade blomman till jubilaren som va sjuk. Ställde blomman utanför dörren - ville ju inte gå in.

Idag, onsdag, har jag varit ledig.
Det underbara vädret gav mig lust att röja lite i några garderober.
Jag hade klipptid idag också, härligt att få fason på håret igen.
När jag ändå var framme passade jag på att sätta in björkris hos föräldrarna.
Nu måste vår bror ta dit deras utemöbler så att de kan sitta på balkongen när det är fina dagar.

Hemma igen åt jag middag innan jag fixade till utanför huset med påskliljor och penseer.
Grannen mitt över hade nämligen visning av sitt hus som är till salu, och då ville vi ju inte att de skulle tycka det såg tråkigt ut vid vårt hus. :)

Jag tittade förresten på "Rent hus" idag.
De gånger jag tittat blir jag nästan illamåeende när jag sedan ser damm och hundhår här hos oss.
Imorgon ska jag städa innan jobbet.
På fredag är det brödförsäljning framme i Bollebygd till förmån för Fasteinsamlingen.
Syföreningsmedlemmarna har bakat och några av oss anställda ska sälja.
Jag har ansvaret för att där finns bord och banderoller.

Dags att sova strax.
Innan dess ska jag bara lägga ut en text här på sidan också - en tänkvärd text som man borde skicka till vissa inblandade i AMF-härvan. Äve andra som tror att de aldrig kan få nog bör läsa och ta till sig den.

Inga kommentarer: