10 juni 2009

Livets milstolpar

En hel del har hänt sedan jag senast skrev något här.

Jag riktar in mig på den gångna helgen, som var mycket intensiv för vår familj.

Redan på fredag eftermiddag satte vi oss i bilen för att åka till Småland där en av mina systerdöttrar hade studentexamen. Två av våra döttrar var också med där.
Vi fick logi i ett av husen som min syster med familj äger. Tur att inga hyresgäster var inbokade just denna helgen.

Trevligt runt bordet med mycket och god mat!
Kort sagt en trevlig kväll tillsammans med släkten.
Lite ovanligt att alla vi syskon var samlade.

Vill ni läsa mer om hur denna examensdag var kan ni hälsa på hos Bobo.

Lördagen blev lite av en "mellandag" för oss.

På söndag morgon packade vi återigen in saker i bilen för att ta oss ned till Jämshög i Blekinge.
Vår yngsta dotter avslutade sin utbildning till församlingapedagog med en Sändningsmässa.

Resan gick bra och vi var framme där vid 11-tiden.
När vi kom dit, maken och jag - samt hunden - var redan de andra där.
Ende som saknades just då var yngsta dotterns pojkvän. Han och hans föräldrar kom senare.
Kändes så fint att ha hela sin familj samlad.

Mässan i kapellet var högtidlig utan att vara stel. :)

Maten efteråt i matsalen tyckte vi alla var väldigt god.
Bland de som höll tal kan nämnas stiftspedagogen i Göteborgs stift.
Hon höll ett vackert tal till vår dotter, som var enda nyblivna pedagogoen från detta stift.
Som mamma blir man alltid glad och rörd vid sådana här tillfällen.

Vid kaffet öppnades presenterna.
På min kreativa blogg har jag lagt ut bilder på kortet som vi gav henne.
Det var många fina presenter från de andra inbjudna också.

Nu är alla våra fyra döttrar klara med sina utbildningar - alla fyra har jobb och egna boenden!
Jag är så tacksam och glad över allt de har.

Så småningom blev det dags att ta sig hemåt igen.
På vägen hem undvek vi E4 helt och hållet.
Vi åkte istället över Vittaryd och till Forsheda.
En mycket vacker vägsträcka tycker jag.

Idag, onsdag, har tröttheten kommit ikapp mig. Jag inser idag varför jag inte jobbar heltid. Tänk så många gånger jag sagt detta, men glömmer det ändå de dagar jag mår bra. Tur att jag har ledigt idag alltså. :)

Nu ska jag försöka hinna runt till några av bloggarna jag brukar kolla in - hoppas också få till någon liten kommentar hos er.

Hoppas att ni har möjlighet att ta vara på dagarna, även de lite grå och regniga.

Må gott allihop.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Å en stor mågott-kram till dig, min vän... jag förstår att du är glad och tacksam över att dina barn har klarat både utbildning, och fått jobb. Det är ju inte alldeles enkelt idag...

Var rädd om dig, min vän...

Anonym sa...

Så mycket trevligt du har varit med om! Jag måste hållamed, vilken lycka att döttrarna är klara med utbildningar och till och med har jobb. I dessa tider är det guld värt.

Jag kikade in på din Kreativa sida för att titta på kortet till yngsta dottern och blev jätteimponerad av det fina kortet med små minikuvert i. Så fiffigt och rart!

Jag önskar dig en riktigt skön helg!
Kram

Anonym sa...

Har tittat runt i dina bloggar och vill lämna en hälsning och ett stort tack (för dina...)
Må så gott!