18 augusti 2009

Sensommaren är här

En skön sensommardag har det varit.
Under tidig kväll passade jag på att fotografera lite utanför vårt hus.
Har ju skrivit en del om altanen. ;)
Nu kommer några foton också.




Måste ju visa plommonträdet som är överfullt med plommon!
Denna grenen blåste sönder i söndags.
Nu hänger den löst i trädet, därför är bladen vissna.


Vi har satt dit en bräda som stöttar lite grand.


Här brukar vår ved ligga staplad för att torka under våren.
Nu har jag fixat till med lite annat.

Vi fick några begagnade stenplattor över.
Dessa ordnade jag till med lite blommor.


Dahliorna är fantastiska just nu.


Mårbackapelargonerna verka trivas.


Här är min "Årstidslåda".


Humlen växer så det knakar.
Under hösten ska denna rabatt fixas till riktigt ordentligt.

5 kommentarer:

Bodil sa...

Vilka fina foton över er underbara trädgård och altan!
Skönt med lite sommarvärme igen.
Ha de gott/kram Bodil

Bloggblad sa...

Så fint och välstädat! Vi har en liknande altan, den ser mer ut som ett skräpigt växthus...

bollebygdsbo sa...

Tack för dessa "rosor" från er. ;))

Jag gillar faktiskt trädgården mitt i detta stora villaområde.

Annelie sa...

Jätte fina kort,så härligt med altanen, där kommer du att njuta många härliga timmar.
Kram Annelie

Katharina sa...

Jag är fortfarande helt fascinerad av alla plommon! Och så fint det blev vid stenplattorna!