16 augusti 2009

Söndag att glädjas över


Idag vaknade jag strax efter 7.
Maken var då redan i skogen, han åkte kvart över fyra.
Jag låg kvar och lyssnade på radio. Varje söndagsmorgon har UR program som är intressanta att höra på.
Klockan 8 gick jag upp, fixade frukostkaffet som jag drack medan jag läste tidningarna.
Medan jag fixade lite småplock, både inomhus och ute på altanen, ringde telefonen. Freds mamma undrade om han fick vara här några timmar medan hon och maken skulle på bio.

Naturligtvis sa jag genast ja!
De kom lite tidigare och fikade här innan de åkte.
Roligt att sitta tillsammans med delar av familjen ute på altanen och "bara vara".

Maken hade kommit hem och hans jaktkamrat stannade kvar här också och åt middag.
När de åkte iväg till skogen igen gick Fred och jag fram till affären för att köpa några saker som fattades. Vi passade på att hälsa på "gammelmormor" och "gammelmorfar" också. De blev glada över att träffa ett av barnbarnsbarnen.

På vägen fram var Fred på strålande humör. Han fick mig att skratta så många gånger. ;)
Tänk vad en sådan där liten människa kan ge mycket glädje!

På vägen hem somnade han sittande i kärran. Efter en kort slummer väckte jag honom - dags för lite mat.
Medan han åt kom föräldrarna hem. De fick också mat, eftersom det fanns kvar från vår middag.

Som ni förstår var det en bra söndag.

Inga kommentarer: