18 oktober 2009

Bröllop på olika sätt.


Igår kväll var vi med om en annorlunda vigsel.
Släkt och vänner satt i den stora trappan på Världskulturmuséet i Göteborg.
Så småningom spelades "Oh happy day" och brudparet kom svängande in.
Det blev en borgerlig vigsel men med bibelord och välsignelse också.

Innan vi gick till festen hade min syster talat om ett klipp på Youtube om ett bröllop.
Nu har jag tittat på det klippet och gillar det verkligen.
Ni kan hitta det här. *ler*

Åter till kusinens bröllopsfest.
Eftersom bruden kommer från Brasilien var festen präglad av detta.
Mycket god brasiliansk mat.
Härlig underhållning med trummor och dans.
Häftigt är allt ordet. ;))

Tyvärr var vi tvungna att gå från festen ganska tidigt, 23.30, eftersom vi skulle ta tåget hem.

Tågresan var ett litet äventyr i sig. ;))
Eftersom det varit "Laidies night" på Scandinavium var det väldigt många tjejer/kvinnor som stor och väntade på tåget.
Så kommer det ett tåg - men på spår 1.
Vi står vid spår 2 eftersom informationstavlorna angav att tåget mot Borås skulle komma där.
Alla började prata med alla och undrade vad det var frågan om.
Konduktörerna på tåget undrade också.
Så hör vi en röst i högtalarna att vi skulle gå över till spår 1.
Alla 200 resenärerna vandrar över dit.
Behöver väl inte tala om att tåget var mer än fullt.
Jag undrar lite varför man alltid börjar prata med varandra, vare sig det är "känningar" eller inte, så snart något ovanligt sker.
Nu satt vi och pratade om kvällen och annat. Trevligt.

Så småningom var tåget i Bollebygd och vi promenerade hemåt under stjärnklar himmel.

Idag är maken ute på älgjakt och jag och hunden har tagit en promenad i härligt höstväder.
Nu ska jag ut och hämta lite mossa att lägga i mina utekrukor.

4 kommentarer:

anna-lena sa...

Vilken kul helg!!!! En så´n som man kan se tillbaka på länge!

Elisabeth sa...

Ett bröllop med brasilianska förtecken... vad roligt med lite annorlunda och färgstarkt schema. Kyrkan står ju för ett mer traditionellt firande... vackert, men mera stillsamt och högtidligt.

Varm kram... alltid!

Elisabeth sa...

Vet att du finns i mina tankar... och jag hoppas verkligen att du har en mysig och varm helg med de dina.

Varm stor kram..

Annette sa...

Hej Ingela.
Det måste varit en härlig upplevelese, vigsel i trappan på mitt favoritmuseum;) Eller i alla fall ett av dem.
Det är alltid trevligt med något annorlunda.
Må så gott.
/Annette