09 januari 2010

Fortfarande kallt och mer snö.


Kallt, kallt, kallt!
Men det är lika vackert utomhus som det är kallt.

Vardagen har återkommit och det känns skönt.
En del av julen är bortplockad, men stjärnor, ljusstakar och julgran har vi kvar ett litet tag till. Dessa lyser upp så fint tycker jag.

Nu sitter jag vid brasan och har löst melodikrysset, som är insänt via nätet. Kollar några bloggar och skummar lite på Facebook också. Strax dags att torka av golven och fixa lite andra sysslor här hemma.

När det gäller jobbet har jag fått fixat sådana där saker som oftast får stå tillbaks när det finns en massa annat att göra.
På måndag sätter allt igång som vanligt igen.

Ska även försöka få till något blogginlägg här några gånger i veckan, även om det blir väldigt vardagsnära och inte särskilt intressant för andra. ;)

Önskar er alla en fin helg.

4 kommentarer:

anna-lena sa...

Det där med bloggandet är ju så personligt. En del skriver bara jobb - tycker jag är tråkigt. Både jobb och privata tankar - det är min grej. Kanske blottar man sig för mycket, enligt en del. Jag tycker det är intressant att följa din blogg.

Unknown sa...

Håller helt med Anna-Lena. Fortsätt blogga om din vardag. Min dag ser nog ut ungefär som din. Ha en skön helg!

Bodil sa...

Det är skönt när vardagen gör sitt intåg igen, tycker jag. Vradagen är underbar efter alla helgdagar som vi nu haft. Nu känns det som man är på rätt spår igen. Jag tycker att vardarana har alltid något intressant att berätta, om man tar tillvara på alla tillfällen som visas upp för en. Det behöver inte vara märkliga sakerutan bara just det som fastnar, och som man kanske kan förmedla till andra. Sånt tycker jag om att skriva och läsa om =) Så fortsätt med det som du alltid gör... Ses nästa lördag

Elisabeth sa...

Här har vi fått det lite mildare idag... eller ganska mycket mildare, förresten!
De senaste dagarna har termometern legat på allt över -20 grader, men så idag hade vi bara -5. Å härlig vintersol..

Då tycker jag att vintern är helt okay, och man kan gå långa härliga hundpromader i vackert vinterland!

Varm kram..