14 januari 2010

Onsdagen - en avstressande dag i Borås

Igår var jag alltså i Borås.
Jag skulle se till att få håret klippt.
Precis som förut fixade Anders på kalufsen till håret på ett bra sätt och jag gick därifrån väldigt nöjd.

Strosade runt lite i affärerna eftersom jag tittade efter present till en systerdotter som fyller 20 år idag. På lördag ska vi dit, det ska bli kul.

Jag var inne i bokhandeln i centrum för att köpa ett kort, hon fick det med posten idag.
Där inne såg jag en bok som jag hörde något om på TV:n i tisdags, eller måndags.
"100 sätt att rädda maten. . ." heter den, av Annica Triberg.
Jag började bläddra i den och tyckte mycket om det jag såg.
Vänder på den för att se hur mycket den kostar.
Blir glatt förvånad när priset är endast 99 kronor!
Jag köpte den naturligtvis.
Nu när jag läst igenom hela boken vill jag verkligen rekommendera den.
En mycket användbar bok om hur man hanterar mat, särskilt den mat som blir över, och det som kan bli liggande i kyl eller sval.
Denna bok ska ligga framme i köket och kommer att användas mycket.

Efter köpet av boken unnade jag mig faktiskt en "mellanlatte" på caféet i bokhandeln. Gott!
Presenten då, kanske någon undrar.
Jo då, det blir en present till 20-åringen på lördag. ;)

På väg hem hämtade jag några påsar lågkalorisoppa som en av döttrarna ordnat åt mig.
Nu är det nämligen allvar här med att få vissa kläder att passa igen.

Idag har jag plockat bort julsakerna både på jobbet och här hemma.
Nu går vi mot ljusare tider och imorgon, en 15:e, är det Tulpanens dag. ;)

1 kommentar:

Bodil sa...

Välkomna hit i morgon!! Hoppas att du äter lite av maten...annars får du gärna äta din egna mat om du vill. Roligt att ni kommer =) Vilka kommer ifrån er familj? Bra att veta när jag ska duka mm.