24 september 2010

Det har varit mycket nu

Mycket har det varit och mycket på gång är det.
Äntligen börjar jag må lite bättre, men hostan dröjer lite envist kvar.
På tisdag morgon har jag tid för lungröntgen.

Många olika möten och träffar har det varit.
Några lite mer meningsfulla än andra tycker jag.
Med möten menar jag sådant som har lite av sammanträdeskaraktär över sig.

Möten med människor är alltid meningsfullt!

Måste bara säga att jag är så glad över att vi fått en diakon till vår församling.
Det betyder att jag fått en ny arbetskamrat.
Att det blev just hon är jag så tacksam över.
Hon har så mycket att dela med sig av och det känns som om vi alltid jobbat tillsammans.
På något sätt känns det som att vi alltid känt varandra.
Detta är något att vara tacksam över.

Förutom jobbet så är ju familjen det stora för mig.
Barnbarnen betyder oerhört mycket.
Roligt med alla olika åldrar och stadier som de befinner sig i.
Efter nyår kommer det ytterligare ett barnbarn som kommer att vara till glädje för oss.

Om drygt sju veckor flyttar föräldrarna, och alla de andra gamla, tillbaks till Bollegården igen
Det tycker jag ska bli väldigt skönt för alla.
Men de har det bra i Fristad och har skapat en verklig gemenskap som inte fanns förut.
Nu får vi hoppas att den gemenskapen kommer att finnas kvar när de flyttat tillbaks.
Jag tror att det blir så.
1-2 gånger i veckan har jag varit i Fristad.
Dels för jobbet och dels privat.
På onsdag kommer föräldrarna hit till Bollebygd för att klippa håret.
Då ska vi äta lunch på Bollegården, det ser de fram emot.
Mamma vill titta in i affärerna lite också.
Jag ska försöka kolla genom deras höstkläder innan dess så att vi kan ta med lite till Fristad när de åker dit igen.
Sedan är det dags att packa ihop deras saker där och gå igenom de lådor som står här hos oss. Något behöver säkerligen diskas inna det ska ställas in i nya fina skåp i lägenheten.

Imorgon är det kalas för brorsonen som fyllt 18 år.
Nu är alla syskonbarnen myndiga och har även körkort.
Kanske inte så konstigt att man stundtals känner sig lite "gammal"  ;)

Imorgon ska jag till Syfestivalen i Borås, tillsammans med yngsta dottern, innan vi ska på kalaset.
Dessutom ska jag hämta en hel massa Tupperwaregrejer hos henne som hade demonstrationen hos mig förra torsdagen. Eftersom hon bor i Borås och jag ska dit så tyckte jag att hon kunde slippa köra hit med det.
Söndagen är till viss del vikt åt Konstrundan här i Bollebygd.
Då får man komma hem till konsthantverkare och se deras alster. Handla av dem går också bra.

Vill önska er alla en riktigt fin helg med många härliga möten.  ;)

2 kommentarer:

Bodil sa...

Kul med möten av lika slag. Men de dagliga mötena med alla härliga människor gör livet roligt att leva. Man lär sig så mycket varje gång man möter andra.

Hoppas ni firar Emil rejält nu. Är fortfarande förkyld och trött efter hostan som nu gett sig. Kommer upp en annan gång till Bollebygd.

Var rädd om dig även om du hängt på utmaningen. Ta det lugnt bland gymredskapen....jag testade det en gång och hade ont i axeln i flera månader...Värm upp innan!!

Elisabeth sa...

Du har så så rätt, min vän... möten med människor är alltid meningsfullt! Sen spelar det inte så stor roll var, och hur mötet sker... som till exempel att mötas på en blogg!

Hoppas du får en riktigt fin och solig måndag...

Varm kram... alltid i tanken till dig!