20 oktober 2010

Redan slutet av oktober

Vad har hänt sedan jag senast skrev något?

Bland annat har vi varit på brottningstävling i Kinna.
Anton brottas och vi var och tittade när han tog sin första guldmedalj.  ;D
Från varje match gick det en glad brottare och en ledsen.

På bilden här intill ser man Anton som ligger över sin motståndare och domaren som räknar.



Efter brottningen åkte maken och jag till Tjolöholm där det var höstmarknad.
Jag fastnade för dessa tujor som ser ut som någon slags Barbapappor på rad. Bilden har faktiskt även kommit med i "Månadens bild" i Borås Tidning.  ;)


Hösten är ju här vilket man tydligt märker på nästa bild från Tjolöholm. Dimmigt och disigt ut över havet.

När vi var där kunde vi passa på att provcykla en hybridcykel. Det var verkligen något som jag vill ha, och som jag förhoppningsvis kan köpa om något år. En liten elmotor hjälper till i uppförsbackar, men man måste trampa själv också, annars fungerar det inte.

Förra tisdagen hade vi höstens födelsedagsfest i församlingen.
Det är alltid lika mycket jobb och alltid lika roligt att få vara med om.
Varannan tisdag är jag soppkokerska under hösten.
Faktisk riktigt roligt att laga enkla soppor till dryga tjugotalet Beta-gruppmedlemmar.
Igår gjorde jag grönkålssoppa med lite broccoli, och äggkvartar till detta.
Grönkålen köpte jag mycket billigt på Tjolöholm.
Andra tisdagar har jag gjort soppor av morötter och av rödbetor. Lite annorlunda soppor, men enkla och goda.

Nu är det inte ens tre veckor kvar tills föräldrarna flyttar tillbaks till Bollebygd igen, efter 8 månader i Fristad. Jag ber varje dag om att alla ska få orka med att flytta hit till sina fina renoverade lägenheter igen. På den avdelning där föräldrarna bor är det ingen som har avlidit under dessa månader. Mycket ovanligt att det går så många månader utan något dödsfall där det bor såpass många gamla. Till viss del kan detta bero på att gemenskapen blivit mycket större under tiden i Fristad.

Nu ska jag ut i oktober månads höstrusk för en promenad med hunden, sedan bär det iväg till jobbet och även till Fristad.

Inga kommentarer: