23 januari 2011

Helg

Så har även denna helgen gått.
Lördagen ägnade jag åt att ta det lugnt - på förmiddagen.
Eftermiddagen var vi på födelsedagskalas i Borås.
En av mågarna fyllde 35 och vi var där tillsammans med hans närmaste släkt.
Trevligt att träffa även hans morföräldrar.  :)

Igår började ett "Bönedygn" här i församlingen.
Vår diakon Liisa hade ordnat till ett bönerum där det under ett dygn har funnits  böneväkt hela tiden. Under natten var det några av ungdomarna som fanns där med böner.
Idag på morgonen, mellan klockan 07.00 - 08.00 hade jag förmånen att få vara där.
Rummet var så rogivande och inspirerande att man kände sådan ro och frid.


Bilden tog jag utan blixt och med panorama.
Den ger inte rättvisa åt hur rummet såg ut, men jag vill ändå dela med mig.
Tänk att få börja en söndag med detta!

Ikväll var det Lovsångs- och bönemässa i kyrkan. Dit fördes böneljuset som brunnit under de två bönedygn som  vi haft i vårt pastorat. Töllsjö församling började i fredags kväll klockan 18.00 och lördag kväll klockan 18.00 kom böneljuset till Bollebygd.
Mässan ikväll går inte att beskriva med ord, den var mycket speciell och berörde oss alla på olika sätt.
Min söndag har varit välsignad på många sätt - vilket jag är tacksam över.

Imorgon är det måndag och en ny vecka tar sin början.

Inga kommentarer: