12 februari 2011

Jag borde..... jag skulle......

Det finns så mycket som jag borde göra och så mycket som jag skulle fixa.
Dock så får jag inte gjort allt detta.
Allt förresten - inget blir gjort just nu.
Tröttheten har väl till viss del försvunnit,
men ändå har inte ork och lust kommit tillbaks.
Kanske kan solens strålar få fram min lust att göra saker och ting.
Det blir bara så fel när jag ska gå ut och gå.
Lämnar jag hunden hemma dras jag med dåligt samvete för det.
Tar jag ned honom så får jag dras med en ylande och dragande hund.
Det blir som att välja mellan pest och kolera!
Vi har väldigt långt gångna planer på att kastrera honom,
men undrar om han är för gammal nu när han är drygt 6 år.
Hade tänkt prata med veterinären i torsdags, men han var inte där.
En sak är i alla fall helt klar - om vi ska ha någon mer hund sedan så blir aldrig någon hane igen! Vi tycker att det är enklare med tikar - helt klart.

Nu är snart middagen klar, vildsvinskarré, potatis och rödkål.
Till detta blir det ett glas rött vin.
Ikväll kanske vi ser lite på schlagercirkusen.
Förra veckan brydde veckan brydde vi oss inte om det alls.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I vissa tider av ens liv så tror jag det räcker fullt ut med att bara vara i tillvaron. Vi sätter så många krav och måsten på oss själva, och så blir vi besvikna när vi inte orkar/kan/vill/lyckas fullfölja dem alla. Men vi ser sällan att just "bara vara" är precis lika viktigt för oss vissa dagar och stunder.. vilket ju är en stor bedrift i sig egentligen.

Varm varm kram... och tack från hjärtat, Ingela, för dig. För många är du så så viktig... att just du finns. För mig också.../Elisabeth

Annelie L sa...

Kikar bara förbi och passar på att ge dig en liten kram, orken kommer ska du se, när du är redo för den.
Jag håller helt klart med dig, tikar är lättare att ha att göra med en hanhundar, även i det mänskliga släktet, eller....?
Kram Annelie

Bodil sa...

Det finns inget dåligt samvete av en sådan anledning. Huvudsaken är att du kommer i balans och mår bra. Du får inte slita ut dig, njut av det du tycker om att göra. ha de gott och ta inte på dig mer arbete vad det gäller di gamle.