27 september 2011

Balansgången fortsätter

God morgon.
Numera är jag uppe tidigt på vardagarna, 5.30 går mobilen igång med sin signal. Vi, jag, har bestämt att varje arbetsdag ska börja på morgonen, inte kvällen innan. Därför går jag upp såpass tidigt för att fixa makens smörgåsar och tända upp ordentligt i huset. Det ÄR viktigt med mycket ljus på morgonen nu när mörkret gör oss trötta och det är svårt att stiga upp. För vissa är det svårare och jobbigare än för andra. Då får vi hjälpas åt.
Detta gör att jag äter frukost tidigt också och jag mår bra av det, särskilt av att komma i säng mellan 22-22.30. Inte fel alls.

Jag måste dock lära mig en viktig sak - att jobba endast de timmar jag ska, och att använda arbetstid till planering. Kanske kan jag lära mig detta innan pensionen - som ju dröjer många år än.  ;)

Annat som jag lär mig är att liv kan förändras från en dag till en annan.
Nu tänker jag inte på olyckor och dödsfall utan på människor runt omkring oss.
Undrar om det är de andra eller om det är vi själva som förändras mest. ?
Troligen både ock, men det går kanske i faser som inte alltid  stämmer överens.

Nu är klockan 7.20 och det är dags att gå ut med hunden.
Sedan iväg till jobbet och träffa arbetskamraterna, hoppas att dagen blir bra för oss alla.

Inga kommentarer: