04 oktober 2011

Oktober!

Höstvindarna viner utanför huset, men det är inte kallt.
Tänk att det gått mer än ett halvår sedan pappa dog.
Förra tisdagen var bröderna och jag i Göteborg och hämtade hit gravstenen från den gamla släktgraven på Östra kyrkogården. Vi ska lämna in den till en stenhuggare i Torestorp så att  "baksidan" blir "framsida"  och de andra namnen får stå kvar.

Hela söndagen tillbringade vi i Varberg tillsammans med dotter och måg.
Vår yngsta dotter välkomnades som nyanställd församlingspedagog i Varbergs församling. Den mycket fina mässan firades i Apelvikshöjds kyrkasom ligger på gångavstånd från parets lägenhet.Hon får nära till jobbet numera. Visserligen får hon väl ta cykeln de flesta dagar då hon kommer att ha sitt rum nere i stan på expeditionen där. Men nu kan de fira gudstjänsterna tillsammans.  ;)

Nog är det väl också värt att nämna något om det varma vädret lördagen den 1 oktober!
Vi hade drygt 20 grader här och eftermiddagen klippte jag gräset klädd i shorts och linne.
Innan dess hade vi varit framme och gratulerat en faster som fyllde 86 år. Hon var hos mamma på födelsedagen och bjöd på kaffe, kakor och glass.
Efter gräsklippningen grillade vi och satt ute på altanen och njöt. Bra start på höstmånaden. ;)

Jobbmässigt är det väl som vanligt - nästan.   Vi går lite i "väntans tider". Väntan på besked om vi får hyreskontrakt på en lokal framme i centrum. Där ska vi ha ett Diakonicenter med caféverksamhet och mycket annat. Vi ber för, och hoppas, att detta ska bli verklighet. Kan ju säga såpass mycket som att det ser positivt ut - men man vet ju aldrig förrän det är helt klart.
Vi kommer att ha visst samarbete med flyktingsamordnaren, arbetsförmedlingen och inte minst Sensus.  Det kommer att bli mycket jobb, men meningsfullt sådant!

Från det ena till det andra.
Hur ska jag göra - ska jag gå över till  nya inställningarna här på bloggen.
Till viss del tycker jag att det nya verkar vara bra, men jag vet inte ännu.
Jo förresten - jag byter till det nya!  ;)


Inga kommentarer: