05 september 2011

Sensommaren övergår i höst

Ett tecken på att sensommaren går över i höst är väl "Kick-Off" som arbetsplatser har på olika sätt.
Igår, söndag, hade vi i församlingen "Kick-Off-fest" för alla ideella som kunde och vill komma.
En underbar sommardag var det, men vi hade dukat inomhus och det gick bra det också.;)
Eftersom det var en fest för ideella ordnade några av oss anställda med mat, kaffe och lite förströelser.  Huvudansvarig var vår fantastiska diakon - Liisa. Vi andra fick minsann också jobba oss svettiga.  ;)
Som tur är har en som varit ideell blivit anställd för en tid, annars hade vi haft det riktigt jobbigt.  ;)
Jag stod större delen av lördagen och lagade mat och bakade äppelkakor/pajer till de 60 personer som vi räknat med.
Söndagen blev det jobb under många timmar.
Dagen avslutades med en mycket fin förböns- och lovsångsmässa.

Väl hemma igen, i den mycket ljumma kvällen, var jag väldigt trött men mycket glad och tacksam för dagen som varit!

Jag har några foton också.

Gästerna börjar ta plats i den smyckade samlingssalen.
Snart är alla på plats.

Med ganska lite kan man göra mycket - nu tänker jag på att förändra en vanlig samlingssal i ett typiskt församlingshem med tyg, blommor, kvistar, löv mm. Färgerna spelar stor roll även här.

Idag, måndag, är jag ledig från jobbet.
Trots detta var jag tidigt uppe, ska se till att ändra mina vanor till det bättre. Förhoppningsvis kan det även hjälpa maken att komma ur sängen på morgonen utan att känna "hon kan minsann ligga kvar ett tag till - varför inte jag?"
Nu ska vi se till att få nya bättre vanor båda två.  ;)

Inga kommentarer: