16 oktober 2011

Söndagsmorgon övergår i förmiddag

Frukosten och tidningsläsandet "undanstökat".
Make och hund är i skogen.
Jag sitter kvar vid bordet och lyssnar på P1 i radion. Där är det många bra program tycker jag. Söndagsmorgon brukar jag alltid lyssna på "ettan". Annars blir det numera P4 Göteborg som är på här hemma eftersom jag inte alls gillar vissa av programledarna på radio sjuhärad. Där är så mycket trams och flams numera. Tur att man bor så att man hör göteborgsradion minst lika bra, nästan bättre mottagning faktiskt.

Ännu är det lite grått ute, men solen ska ju visa sig även idag.
Om jag haft bilen hemma hade jag tänkt åka till Olsfors kyrka, men nu får det bli radiogudstjänsten istället klockan 11.00.

Förra söndagen var vi i Viskafors på gudstjänst.
Alma, som är fem år, fick sin Bibel då. En stor dag för henne och då ville ju vi vara med. Sedan blev det kyrkkaffe hemma hos familjen. Det är så roligt att träffa barnbarnen och prata med dem. Man blir glad och lycklig och tacksam.  :)

Innan jag plockar fram strykbrädan, jag stryker gärna medan jag lyssnar på radiogudstjänsten, ska jag börja att röja i mitt "möjlighetsrum", som just nu är ett "O-möjlighetsrum". Sorteringen måste bli riktigt hård denna gång, hur jobbigt det än kan kännas att kasta sådant som "kan komma till användning". Det gäller en massa konstiga saker som jag sparat just för att det "kanske kan användas till något".  ;)

Jag ska försöka att vila i de saker jag ska ägna min söndag åt.
Hoppas att ni andra också kan göra så.

Inga kommentarer: