28 november 2012

Snart är det Advent

Nu börjar en fin tid, adventstiden.
Jag försöker fixa lagom mycket med det jag vill här hemma.
Har bakat saffranskusar och kokat kubb.
Torsdag och fredag hoppas jag hinna med att byta gardinerna och städa av så att det känns helgfint.

Dessutom ska jag göra adventsfint i Prästgården.
Vi har stort kyrkkaffe där efter gudstjänsten på söndag.
Det brukar komma med ca 100 stycken då, vilket är mycket trevligt. ;)

På söndag är det julmarknad här framme i Bollebygd.
Dit går jag när att allt är klart efter kyrkkaffet.


1 kommentar:

Jesus Present - Fyrbåkenbloggen sa...

Kära vän, har du varit så dålig? Jag har haft så fullt upp att jag inte tittat in här på ett tag. Nu hoppas jag verkligen att du ska bli fort bra. En sådan hosta tar jättemycket på krafterna. Jag gissar att du fick god hjälp efter att du varit på lungröntgen och jag är glad att läsa att nu är igång igen. Men var rädd om dig för du måste få lägga upp lite reservkrafter i ditt förråd också. De du hade gick väl fullständigt åt under hösten och den pärs du genomgick då.
Stor styrkekram från mig! Önskar dig en fortsatt välsignad Advent och en riktigt God Jul och ett välsignat gott nytt år 2013!