28 december 2012

Återigen har ett år passerat

År 2012 är snart till ända och 2013 nalkas i snabb takt.

Bloggandet har det varit lite si och så med, och jag kan inte lova att det blir bättre nästa år.
Jag kommer att välja och välja bort saker även då.
Äntligen tror jag att jag insett att man inte kan välja allt.
Om man väljer något så måste man oftast välja bort något annat - och det är det som är svårt.

Vår jul förändrade vi lite.
Julaftonen tog vi det lugnt, åt julmat hos en av döttrarna, sedan åkte vi hem och tog en promenad innan vi satte oss och tittade på TV.

Juldagen blev den stora familjedagen för oss i år.  :)
Då kom alla döttrar med familjer hit.
Först fikade vi, sedan en promenad innan vi hjälptes åt med maten.
Därefter kom tomten och delade ut julklapparna.
Detta blev en härlig jul utan en massa stress, tror att även döttrarna tyckte så.

Vardagarna nu mellan jul och nyår har jag varit ledig.
Torsdagen var jag med mamma på vårdcentralen. Hon har mått dåligt en tid nu och det visade sig vara hjärtflimmer. Nu blir det varan, provtagningar och elkonvertering.

Idag, fredag, har jag röjt bland maten - frusit in rester och bakat några olika filmjölkslimpor.
Hade tänkt städa också, men det får vara tills imorgon. Idag väljer jag bort det. ;)

I högerspalten här på min sida kan ni läsa att jag inte tänker ha något nyårslöfte.
Hoppas att jag verkligen kommer att ha sinnesrobönen med mig varje dag.

Nu önskar jag er alla ett riktigt gott nytt år - med tillräckligt av allt!

1 kommentar:

Maria sa...

Jag tycker om sinnesro bönen. Tänk om man kunde leva efter den varje dag. Vilken befrielse. God fortsättning på nya året från en liten människa.