22 september 2016

Höstdagjämning 2016

"Idag är första dagen på resten av mitt liv"

Egentligen kanske jag borde vänta med att skriva dessa orden till 1 december. ;)
Då börjar nämligen ett helt nytt kapitel i mitt/vårt liv.
Då är vi båda två pensionärer.
Jag slutar jobba 2 år "för tidigt" - alltså vid 63 år.
Men efter våren som var så inser jag att jag inte har krafter nog att fortsätta jobba. Tyvärr.
Jag var sjukskriven större delen av första halvåret.
Hemma 3-4 veckor, jobbade 1-2 veckor, sedan sjukskriven igen.

Just nu mår jag ganska bra - just för att jag ju vet att det bara är ca 2 månader kvar att jobba.

Eftersom jag nu mår bättre, och kunnat ta bort den antidepressiva medicinen, så känns det som första raden på detta inlägg.
Ska dessutom försöka skriva här på bloggen lite oftare, känns inte riktigt lika offentligt som Facebook.


Inga kommentarer: