27 juli 2007

27/7 “Sjusovaredagen”

Japp, enligt bondepraktikan är det “Sjusovaredagen” idag. Det sägs också att sådant väder som det är denna datum ska det vara i sju veckor. jag undrar om det gäller 7 veckor sammanlagt eller 7 veckor framåt??? Hoppas på det första, för då är det inte många veckor kvar med dåligt väder.
Idag åkte vi in till Borås för att köpa den där bänkskivan till min dataplats. Typiskt nog fick vi vänta i några timmar på att få den sågad och kantlimmad. Vi åkte hem till Bollebygd och fikade. Nu är maken inne i stan igen för att hämta den. Jag ska städa av i huset och sedan börja skruva ihop skåpen så kanske, kanske jag har en ordentlig dataplats efter helgen. Ska även hör med en av mågarna om han kan fixa en plattskärm till mig. Denna gamla, som varit hans för övrigt, är så otymplig tycker jag. Särskilt när vi har snedtaket här. Jag har nämligen min dataplats uppe i TV-rummet. Då kan jag sitta där och ändå föra ett samtal med maken som hellre sitter vid TV:n.
För övrigt har jag inte mycket att komma med just nu. Jo jag har kollat in mina blogglänkar och tycker om dem alla på olika sätt.
Återkommer senare idag.

Inga kommentarer: