30 juli 2007

Datakrångel

Uj, uj, uj. Här kommer en kortis bara.
Apropå “kaffebönans” inlägg om sin dator tänkte jag bara tala om lite om mina/våra vedermödor denna tidiga kväll.
Vi har fixat till dataplatsen idag, så för första gången har jag en rejäl plats för mindator. Vi har alltid haft endast en dator, trots att vi har fyra döttrar. Men det är en annan historia som jag kan skriva om en annan gång.
Tillbaks till dagens datakrångel. När vi var klara och satt upp datorn så fungerade det inte. Något krångel från hårddisk till tangentbord och skärm. Ringer mågen som jobbar med datorer och frågar honom. Jag kröp under bordet och plockade med alla sladdar många gånger. Inget som ville fungera.
Så, äntligen bild och allt. Ringer och berättar detta och tycker att det är toppen. men! Musen vill inte alls vara med. testar allt möjligt, men inte heller. trycker på en massa knappar och vet inte varför vissa saker händer. Ringer igen. Dottern svarar, även hon är datautbildad, och “tredje gången gillt”. Det lyckades och jag är så nöjd med dataplatsen och att datorn funkar igen.
Ska strax fixa lite med dagens foton. EFIT-dag ju. :)
Hör av mig senare.
Tack Elisabeth för din kommentar också. Jo då, jag mår bra. Skriver mer senare på någon av bloggarna.

Inga kommentarer: