23 augusti 2007

Trött

 
Idag är jag trött, men det är helt naturligt.
Jag har hållit på ganska mycket denna veckan,
men är nöjd med vad jag har gjort.

Idag hade vi kaffekalas för ett tiotal damer i åldern 70 - 96 år.
När man dukar med vit linneduk, kaffekoppar, assietter och vackra servetter så tycker alla att det är något alldeles extra.
Finklädda och pratglada kom de och drack kaffet.
En trevlig stund tillsammans och man får lära sig så mycket.

Innan dess var vi i Borås.
Jag passade på att köpa ett sängöverkast på rea.
Vi var tillbaks i Bollebygd redan klockan 11.30.

Ikväll har jag skrivit en text till morgonsamlingen i Prästgården.

Imorgon blir det inte mycket tid att sitta vid datorn.
Ska följa med föräldrarna på en begravning,
edan kommer Katharina och Linus hit.
På lördagsmorgonen ska Gabriella åka tillbaks till Jämtland och Hållands folkhögskola.
Hon kanske kommer hem vid Allhelgonahelgen,
men det är inte säkert.

Jag önskar er alla en skön fredag.

PS
Jag har inte riktigt orkat med att skriva hos er idag.
Tog en värktablett för att jag hade ont i ryggen,
fick då ont i magen istället.   :-(
DS

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vad härligt att ni dukar med linnedukar och gör extra fint. Inte alla som gör det längre. Jobbigt med dessa värktabletter som ger magsmärtor, de blir som att välja mellan pest eller kolera!

Anonym sa...

Hoppas du får en bra dag idag utan värk både här och där. Så fint det låter med erat kaffekalas, det måste vara uppskattat.
Ha en trevlig helg! Kram.

Dubbelörn sa...

Vad vackert det låter... vet att minmor också uppskattade detta att få komma till ett vackert dukat bord... Hon blev 95 år!

Måste ta tag i vardrumsröjningen nu när mannen dragit iväg till jobbet. Men har svårt att mobilisera kraft... vissa dagar är bara så...

Kramar o ha en skön helg