07 januari 2009

Marabou luras!


Jag tycker att Marabou ägnar sig åt lurendrejeri när de säljer dessa chokladaskar.


Ser ni att det finns plats för fyra färre hjärtan i den högra asken?!
Inte ett ord om detta står det skrivet någonstans!

Sådana här askar hade jag "altrat" (= gjort om) till mina döttrar att ha som en chokladkalender under advent. De passade ju så bra eftersom det fanns just 24 hjärtan i asken.

Idag när några av mina arbetskamrater var här så fick jag en sådan ask. Vi åt av den till kaffet efter maten. Då upptäckte vi att det ju inte längre är 24 hjärtan i asken - bara 20.
Men askarna är lika stora i alla fall!
Detta tycker jag är väldigt fult gjort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

men choklad bitarna e ju större el?

bollebygdsbo sa...

Nej de är som förut tycker jag allt.

Anonym sa...

Det där tycker jag verkar vara ett vanligt fenomen.
Jag har upptäckt det med andra förpackningar, på andra produkter. Man minskar på mängden, behåller förpackningens storlek och tar samma pris.
Rent lurendrejeri, som vi inte borde finna oss i!
Skriv till Marabou och klaga, det vore roligt att veta vad de har att säga om det!

Tussegumman sa...

Vilket lurendrejeri. Du kanske inte hade upptäckt det om du inte hade räknat med en kalender. Ha det gott/Kram Tussegumman