11 november 2011

11-11-11

Jag måste väl sätta denna rubrik idag.  ;)
En solig och fin novemberdag år 2011.

Denna "speciella" dag har jag varit på begravning.
En äldre släkting som jag nästan dagligen brukade prata med i affären här i Bollebygd. Hennes äldsta dotter och jag lekte mycket som barn. Min faster och min mamma var med också.
Så här kan jag väl säga att jag var ganska trött när jag kom hem. Vi hade då letat efter fasterns kappa som kommit bort - vi hittade den inte. Så hade hon glömt sina väskor i den bil som hon åkte med hit till Bollebygd. Dessa lyckades vi spåra upp så att hon kunde stanna kvar här några nätter. Hon har fått låna en jacka av mig så länge. ;) Förhoppningsvis kommer hennes egen tillrätta snart igen.


Igår kväll var jag och lyssnade på vår nye biskop, Per Eckerdal. Jag tror att vi kan var glada för att vi fått honom som biskop. Han lär nog klara av att hantera Göteborgs stift trots alla olika åsikter som finns här.  ;)

Gott kaffe ska jag unna mig mellan varven
Helgen har jag planerat att använda till att städa och förbereda lite grejer inför advent. Jag lovar att det inte blir några "synliga" saker ännu. Tänker försöka få gjort sådant som jag "måste" göra så att jag sedan kan få tid över till att pyssla och greja inför julen. Ambitionen finns i alla fall.  ;))
Hämta mossa och lingonris, putsa fönster, städa mitt "möjlighetsrum".  (Har ni hört det där sista förr) Make och hund tänker dra till skogs och då ska jag greja så mycket jag kan och orkar.

Inga kommentarer: