07 november 2011

Söndagens minnesgudstjänst

Så här skrev jag på FaceBook igår kväll när jag kommit hem från kyrkan.
Vi åkte inte direkt hem - första åkte en dotter och vi till kyrkogården i Rävlanda där makens föräldrar är begravda. Dottern hade ljus med sig som hon ville sätta där på farmor och farfars grav. Först hade hon satt ett på morfars grav.  Vi åkte alltså dit och sedan till Hyssna för att sätta ett ljus på en saknad svågers grav.
Överallt så vackert med alla ljusen.

Så här skrev jag på FB igår.
"Denna kväll har jag deltagit i något stort.
Minnesgudstjänsten i Bollebygds kyrka berörde så mycket.
En fantastisk upplevelse som man fått förmånen att medverka i.
Allt kändes så innerligt.
Sångerna som trion Annika, Åsa och Hanna sjöng gick rakt in i hjärtat på oss som var där.
Urbans predikan ingav ljus och hopp i det som stundtals kan vara så mörkt.
Nu känner jag mig så trött, men det är en bra trötthet - fridfull kan jag nog beskriva den.
Tack till alla som gjorde gudstjänsten så vacker och innerlig - förvandlade delar av mörkret till ljus."

Det var verkligen en riktigt fin gudstjänst som gick rakt in i hjärtat.
Stort att tillsammans med Liisa få tända ett ljus för varje död människas minne.
Sista ljuset som jag tände var för flickan som så tragiskt miste sitt liv just där ute på kyrkogården. Då kom tårarna, och de fick sakta rinna.
 Än en gång -Stort TACK till alla som bidrog.

Inga kommentarer: