07 januari 2016

En dag i Hyssna


Just precis - idag har jag varit i Hyssna hela dagen.
Vi var några kusiner/kusinfruar som började röja ur vår fasters/mosters lägenhet. Hon har flyttat in på äldreboendet, Stomsåker, i Hyssna.
Eftersom hon inte haft någon egen familj så blir det vi, hennes syskonbarn, som får hjälpas åt nu. Har man fyllt 90 år så bör man väl få all hjälp av sina närmaste. Hon har alltid ställt upp för alla sina syskon med familjer när det behövts.
Vi hade en väldigt trevlig dag tillsammans. God soppa fick vi av kusin Lennart med fru.
Riktig tur att jag hade en av mina bra dagar. Nu hoppas jag på det även imorgon, då ska jag jobba.

Ute snöar det så där sakta och fint. Äntligen verkar vintern komma.
På lördag öppnar skidbacken, Bollekollen. Önskar så att kylan håller i sig några veckor nu, så att snön får ligga kvar i backen över sportlovet.

Åter till 2015 en liten stund.
I februari, födelsedagarnas månad för vår del, så var det en del kalas.
Först Bengt som fyllde 65, sedan Cecilia som fyllde 40. Däremellan fyllde två av mågarna också år och den 22 fyllde Anton 12 år.
Bengt hade "öppet hus" här hemma och det kom drygt 60 personer och gratulerade.
Cecilia hade sitt kalas i Hultafors bygdegård med ungefär 50 gäster. Hennes kalas var några dagar efter födelsedagen så vid midnatt fick vi hurra för Anton också. ;)

Hela mars månad var jag sjukskriven. Det var då som jag äntligen fick diagnosen hypothyreos och förstod varför jag så otroligt ofta var/är oerhört trött. Då började vi kämpa med att försöka ställa in rätt dos av medicinen. I augusti ansåg doktorn att jag låg rätt i doseringen, men inte mådde jag bättre. Det kan ta uppemot ett år innan symptomen slutar göra sig påminda. Känns ju inte särskilt bra. Men - det är väl bara att vänta och hoppas att det verkligen blir så.

Inga kommentarer: